FAQ - Ofte stillede spørgsmål

  • 1. Hvornår kan min ordre leveres?

    Bestiller du vinduer eller døre fra lager, leveres produkterne inden for ca. 4 hverdage. Er dine vinduer og døre bestilt med specialmål, vil du altid kunne finde leveringstiden for de forskellige materialetyper under aktuelle leveringstider. Ønsker du levering på et senere tidspunkt end vores aktuelle leveringstid, f.eks. pga. bestilling af tømrer eller lign. Kan du i kurven ændre den forventede ønskede leveringsuge, eller sende os en e-mail, straks efter ordren er lagt.


    Har du bestilt en ordre med både lagervarer og varer efter specialmål, vil din ordre blive leveret af flere omgange. Lagervarerne vil blive leveret efter ca. 4 hverdage, og varerne i specialmål vil blive leveret ifl. den forventede leveringsuge for specialmål

  • 2. Hvordan måler jeg mine vinduer korrekt?

    Hvis du er i tvivl om, hvordan du tager de korrekte mål til dine nye vinduer og døre, kan du læse vores guide til opmåling af vinduer og døre. Her finder du både en video og en lille tjekliste over, hvad du skal bruge, samt en kort og præcis beskrivelse af opmålingen.
  • 3. Hvilken åbningsretning skal jeg vælge?

    Du finder altid en specifik åbningsillustration, samt en kort og præcis tekst med information om åbningsretningen i infoboksen, når du er ved at vælge din ønskede retning under.

    Du kan ligeledes finde en illustration af vores åbningsretninger og vores forkortelser lige her.

  • 4. Hvornår hæves beløbet fra min konto?

    Hos Sparvinduer er der ingen straks betaling på dine vinduer og døre med specialmål. Pengene trækkes ved afsendelse eller senest 30 dage efter bestilling. Vælger du bankoverførsel som betalingsmetode, trækkes pengene straks. 

    Når du vælger MobilePay som betalingsmetode, åbner MobilePay appen og du godkender hurtigt og enkelt beløbet med et enkelt swipe. Så slipper du for at finde pungen frem og indtaste dine kortoplysninger. Bemærk at hvis du betaler med Mobilepay, bliver pengene trukket med det samme.

  • 5. Har I modtaget min bestilling?

    Når du har bestilt dine ønskede varer og gennemført betalingen, vil Sparvinduer efterfølgende godkende din bestilling. Herefter modtager du en ordrebekræftelse via den e-mail du har oplyst i forbindelse med bestillingen. Ordrebekræftelsen afsendes automatisk fra systemet straks efter at du har placeret din ordre.

    Modtager du imod forventning ikke din ordrebekræftelse indenfor senest 30 minutter, bedes du kontakte Sparvinduer omgående, på tlf. 70 20 18 87, eller på e-mail sparvinduer@sparvinduer.dk

  • 6. Kan min bestlling ændres eller annulleres?

    Ja, du har altid mulighed for at ændre og annullere din ordre, hvis du f.eks. opdager en fejl i din bestilling. Bemærk dog, at en bestilling efter specialmål IKKE kan ændres eller annulleres efter 12 timer fra bestillingstidspunktet.

    Ønsker du at foretage en ændring i din bestilling inden for ovenstående ændringsfrist, skal du ALTID rette din henvendelse på mailadressen salg@sparvinduer.dk. Vær opmærksom på, at din ændring efterfølgende skal bekræftes af Sparvinduer på mail, for at være gældende.

  • 7. Kan der tilføjes varer til min bestilling?

    Ønsker du at tilføje ekstra varer til din ordre, skal du ind og bestille de ønskede varer på www.sparvinduer.dk, som ved den første ordre, og efterfølgende sende en mail tilsparvinduer@sparvinduer.dk, Vi har nemlig ikke mulighed for at tilføje ekstra til en allerede eksisterende ordre, da vi kun kan trække det beløb fra din konto, som den oprindelige ordre lyder på.

  • 8. Leveres der til Grønland eller Færøerne?

    Sparvinduer levere kun til adresser i Danmark, men det kan godt lade sig gøre at få vinduer og døre leveret til Grønland og Færøerne, du skal dog selv stå for en del af levering.

    Ved bestilling af vinduer og døre, til levering i Grønland og Færøerne, leverer Sparvinduer din ordre til en mellemadresse, hvorfra du selv skal sørge for at få ordren fragtet hjem til dig.

    Hvis du efter afsluttet levering sender toldpapirerne til Sparvinduer, vil vi meget gerne refundere momsen på din ordre. 
    Bemærk: Når ordren forlader Danmark, frafalder garantien på dine elementer. Har du yderlige spørgsmål, til hvordan leveringen skal gribes an, kontakt os, så vejleder vi gerne omkring fremgangsmåden.

  • 9. Hvilken garanti er der på mine produkter?

    Hos Sparvinduer får du op til 12 års garanti på alle vinduer og døre. Har du brug for en udvidet beskrivelse, kan du læse mere i vores garantibetingelser.
  • 10. Kan man se produkterne inden køb?

    Ønsker du at se vores produkter, inden du beslutter dig, står vi altid klar med råd og vejledning, så du får lige præcis den information, som du har brug for, når du skal købe dine nye vinduer og døre. 

    Vi har udstillinger i Langeskov på Fyn, Vanløse, Roskilde og Næstved på Sjælland og Herning og Aalborg i Jylland. Her er vi klar til en snak omkring dine ønsker og behov, imens du kan se vores store udvalg af vinduer og døre. 

    Du finder alle informationer om vores butikker lige her.

  • 11. Kan der bestilles udenfor min. og max. angivelser på hjemmesiden?

    Nej det er desværre ikke muligt at omgås de max. og min. som hjemmesiden angiver, da de er valgt på baggrund af de maskiner der benyttes i fabrikken.
  • 12. Hvornår kontaktes jeg for min bestilte opmåling?

    Hvis du har bestilt en opmålig via vores hjemmeside, og ikke er blevet kontaktet inden for 6 hverdage, bedes du ringe til vores samarbejdspartner NSF-BYG direkte på telefon: 71700600.
  • 1. Hvordan får jeg mine nye vinduer og døre monteret?

    Du har mulighed for at bestille professionel montering af dine nye vinduer og døre hos NSF Byggeentreprise. NSF er autoriseret landsdækkende montør og specialister inden for vinduer og døre. Du kan læse mere og bestille et uforpligtende tilbud på montering af dine nye vinduer og døre lige her.

    Hvis du vil vide mere om hjælp til opmåling og montering, kan du finde hjælp i vores guides til opmåling af vinduer og døre.

    Har du brug for yderligere hjælp eller rådgivning, sidder vi altid klar på telefon 70 20 18 87 og e-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk.

  • 2. Bliver der automatisk sendt en faktura efter ordren?

    Ja det gør der, men modtager du mod forventning ikke din faktura når ordren er leveret, så kontakt os på e-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk
  • 3. Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

    Har du brug for yderligere hjælp, eller har du spørgsmål, bedes du kontakte os på  e-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk eller ringe til os på tlf.  70 20 18 87. Du finder vores åbningstider lige her.