Produktet er tilføjet kurven

FAQ

På denne side kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål.

1. Hvornår kan min ordre leveres? 

Bestiller du vinduer eller døre fra lager, leveres produkterne inden for 48 timer. 

Er dine vinduer og døre bestilt med specialmål, vil du altid kunne finde leveringstiden for de forskellige materialetyper under aktuelle leveringstider

Ønsker du levering på et senere tidspunkt end vores akutelle leveringstid, f.eks. pga. bestilling af tømrer eller lign., har du mulighed for at notere dette inden du afslutter dit køb eller kontakte os via. e-mail. 

Har du bestilt en ordre med både lagervarer og varer efter specialmål, vil din ordre blive leveret af flere omgange, lagervarene vil blive leveret efter 48 timer, og varene i specialmål vil blive leveret ifl. den aktuelle leveringstid, - du finder din aktuelle leveringstid lige her.

2. Hvordan måler jeg mine vinduer korrekt? 

Hvis du er i tvivl om, hvordan du tager de korrekte mål til dine nye vinduer og døre, kan du læse vores guide til opmåling af vinduer og døre. Her finder du en lille tjekliste over, hvad du skal bruge, samt en kort og præcis beskrivelse af opmålingen. 

3. Hvilken åbningsretning skal jeg vælge? 

Du finder altid en specifik åbningsillustration, samt en kort og præcis tekst med information om åbningsretningen i infoboksen, når du er ved at vælge din ønskede retning under produktet.

Du kan finde en illustration af vores åbningsretninger og vores forkortelser lige her.

4. Hvornår hæves beløbet fra min konto? 

Hos Sparvinduer er der ingen forudbetaling på dine varer, uanset om du køber lagervarer eller vinduer og døre med specialmål. Vi hæver først pengene for købet, når dine varer faktureres og afsendes. 

5. Har I modtaget min bestilling? 

Når du har bestilt dine ønskede varer og gennemført betalingen, vil Sparvinduer efterfølgende godkende din bestilling. Herefter modtager du en ordrebekræftelse via den e-mail du har oplyst i forbindelse med bestillingen. Har du afgivet bestillingen inden fredag eftermiddag, vil du inden for 24 timer modtage en ordrebekræftelse med en forventet leveringsuge.
Bestiller du mellem fredag eftermiddag eller i løbet af weekenden, vil ordrebekræftelsen først blive sendt mandag formiddag. Modtager du i mod forventning ikke din ordrebekræftelse, bedes du kontakte Sparvinduer på tlf. 70 20 18 87.

6. Kan min bestilling ændres eller annulleres? 

Ja, du har altid mulighed for at ændre og annullere din ordre, hvis du f.eks. opdager en fejl i din bestilling. Bemærk dog, at en bestilling efter specialmål IKKE kan ændres eller annulleres efter 12 timer fra bestillingstidspunktet. Har du foretaget en bestilling i tidsrummet fredag kl. 14 til søndag kl. 12 kan ikke annulleres eller ændres efter mandag kl. 09. 

Ønsker du at foretage en ændring i din bestilling inden for ovenstående ændringsfrist, skal du ALTID rette din henvendelse på mailadressen salg@sparvinduer.dk. Vær opmærksom på, at din ændring efterfølgende skal bekræftes af Sparvinduer på mail, for at være gældende. 

7. Kan der tilføjes varer til min bestilling? 

Ja, du kan altid tilføje ekstra varer til din ordre. 

Ønsker du at tilføje ekstra varer til din ordre, bestilles de ønskede varer på www.sparvinduer.dk, som ved den første ordre. Efterfølgende sender du en mail til sparvinduer@sparvinduer.dk, hvorefter vi kæder dine to ordrer sammen. Bemærk, at den samlede ordre først leveres, når alle elementer er klar. 

8. Leveres der til Grønland eller Færøerne? 

Det kan godt lade sig gøre at få vinduer og døre leveret til Grønland og Færøerne, du skal dog selv stå for en del af levering. Ved bestilling af vinduer og døre, til levering i Grønland og Færøerne, leverere Sparvinduer din ordre til en mellemadresse, hvorfra du selv skal sørge for at få ordren fragtet hjem til dig. 

Hvis du efter afsluttet leveing sender toldpapirerne til Sparvinduer, vil vi meget gerne refundere momsen på din ordre. 
Bemærk: Når ordren forlader Danmark, frafalder garantien på dine elementer. 

Har du yderlige sprøgsmål, til hvordan leveringen skal gribes an, kontakt os, så vejleder vi gerne omkring fremgangsmåden.

9. Hvilken garanti er der på mine produkter? 

Hos Sparvinduer får du, udover vores 5 års garanti i henhold til handelsbetingelserne, en udvidet garanti på 5 år ekstra, så den samlede garantiperiode når op på 10 år, på produkter i træ og træ-aluminium (gældende på ordre bestilt efter d. 17. Marts 2015 – ordre bestilt før d. 17 marts 2015 er dermed dækket af vores almindelige 5 års garanti).

Har du brug for en udvidet beskrivelse, kan du læse mere i vores garantibetingelser.

10. Kan man se produkterne inden køb? 

Ønsker du at se vores produkter, inden du beslutter dig, står vi altid klar med råd og vejledning, så du får lige præcis den information, som du har brug for, når du skal købe dine nye vinduer og døre. 

Vi har udstillinger i Langeskov og Odense på fyn, Roskilde på sjælland og Aalborg i nordjylland. Her er vi klar til en snak omkring dine ønsker og behov, imens du kan se vores store udvalg af vinduer og døre. 

Du finder alle informationer om vores butikker lige her.

11. Hvordan får jeg mine nye vinduer og døre monteret? 

Du har mulighed for at bestille professionel montering af dine nye vinduer og døre hos NSF Byggeentreprise. NSF er autoriseret landsdækkende montør og specialister inden for vinduer og døre. Du kan læse mere og bestille et uforpligtende tilbud på montering af dine nye vinduer og døre lige her.

Hvis du vil vide mere om hjælp til opmåling og montering, kan du finde hjælp i vores guides til opmåling af vinduer og døre og montering af vinduer og døre.

Har du brug for yderligere hjælp eller rådgivning, sidder vi altid klar på telefon 70 20 18 87 og e-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk.

12. Fik du ikke svar på dit spørgsmål? 

Har du brug for yderligere hjælp, eller har du spørgsmål, bedes du kontakte os på  e-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk eller ringe til os på tlf.  70 20 18 87. Du finder vores åbningstider lige her.