Bestilling
Tilføj varer til din kurv ved at klikke på "Læg i kurv". Du kan altid se kurvens indhold og pris ved at klikke på "Se indkøbskurv".
Når du har valgt varer og accepteret handelsbetingelserne, går du videre til betaling, hvor bestillingen bliver bindende. Køb kan afbrydes, helt frem til at betalingen gennemføres.
Bemærk!
En bestilling på specialmål, kan efter 12 timer fra bestillingstidspunktet IKKE annulleres eller ændres uanset hvilken ændring, der ønskes. Ønske om ændring inden for ovenstående bestillingstidspunkt skal altid meddeles på mailadressen kontakt@sparvinduer.dk og skal efterfølgende bekræftes af Sparvinduer på mail for at være gældende.
Bemærk!
Bestillinger med ”Fast Track” på sin ordre ikke tilbyder rettelser eller annullering på ordren, da processen sættes i gang med det samme. Fast Track elementer kan ikke returneres. Ved tilvalget af Fast track pålægges en 10% ekstra omkostning af hele din ordre med undtagelse af fragt. Muligheden for tilvalget og pris udregningen vil synliggøres i kurven, hvis din ordre kvalificerer sig for Fast track.
Betaling
Hos Sparvinduer accepterer vi Klarna, Visa, Mastercard eller bankoverførsel.
Betal senere med Klarna
Klarna tilbyder "Betal senere". Betal alt inden 14 dage efter at varerne er sendt. Ingen forudbetaling, ingen renter og ingen gebyrer, når du betaler til tiden. Læs mere om senere betaling her: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/da_dk/invoice?credit_time=30
Betal med Kort
Med kort kan du betale dine køb hurtigt, sikkert og nemt. Der pålægges gebyrer ved kortbetaling. Betalinger sker via en sikker, krypteret forbindelse. For at godkende kortbetalinger på nettet, skal du have adgang til MitID appen.
Betal med bankbetaling
Når du betaler med bankoverførsel, skal du overføre det samlede beløb til vores bankkonto. Vi begynder at fremstille din ordre, så snart betaling er modtaget på vores bankkonto.
Her er de detaljer, du skal bruge:
- Bank: Nordea
- Kontonummer: 2214 8981743254
- Husk at angive ordrenummer som reference ved overførslen.
Forudbetaling:
Forudbetaling sker med det samme, efter at bestilling af ordren er foretaget.
Ved forudbetaling hæves det fulde beløb med det samme fra det kort, der registreres under bestillingen. Forudbetalingen er en nødvendighed for at kunne starte produktionen op af dine nye vinduer og døre i specialmål.
Alle betalinger foretages med betalingskort. Herefter sender Sparvinduer en ordrebekræftelse og faktura på registreret e-mailadresse.
Efter at have valgt betalingsmetode, godkender og giver køber samtykke til forudbetaling af vinduer og døre, der skal produceres i specialmål:
“Jeg godkender, at Sparvinduer hæver det fulde beløb på min ordre efter min bestilling”
Sparvinduer starter ikke produktionen af dine bestilte vinduer og døre, hvis du ikke accepterer forudbetalingen.
Jf. Forbrugeraftaleloven §18, Stk. 2, nr. 3, kræver Sparvinduer forudbetaling, da alle vinduer og døre produceres ud fra specialmål til den enkelte købers behov.
Såfremt beløbet ikke kan trækkes fra den oplyste betalingskort, der er registreret ved bestillingen, forbeholder Sparvinduer sig retten til enten at fastholde aftalen og kan kræve betalingen af det bestilte ordre, eller ophæve ordren helt og bestillingen annulleres.
Sparvinduer kan også kræve erstatning for eventuelle tab, der opstår som følge af manglende betaling.
Betaling via finansiering sker gennem SparExpres. Læs mere her: https://www.sparvinduer.dk/finansiering/
Ansvarlig produktion, emballage og levering
Fra den 1. januar 2025 bliver det lovpligtigt for alle virksomheder, der anvender emballage til deres produkter, at betale et emballagegebyr. Hos Sparvinduer benytter vi emballage til vores vinduer og døre, som produceres på egne fabrikker og leveres direkte til din adresse med lastbil.
Hvorfor opkræves emballagegebyr?
Virksomheder skal betale et gebyr baseret på mængde og type af emballage. Gebyret bruges til at finansiere indsamling og genanvendelse af emballageaffald. Det betyder, at virksomhederne får ansvar for hele processen – fra finansiering og organisering af indsamling til sortering og behandling af emballagen.
Emballagegebyr hos Sparvinduer
Der pålægges et fast emballagegebyr på 69 kr. pr. ordre.
Du kan se det samlede beløb for din ordre i indkøbskurven.
Ordrebekræftelse
Når varerne er bestilt, betalingen er gennemført, og Sparvinduer har godkendt din bestilling, fremsendes en ordrebekræftelse til dig via e-mail (modtager du ikke din ordrebekræftelse på den indtastede e-mail, kontakt da Sparvinduer på tlf. 70 20 18 87). Ordrebekræftelsen sendes til den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med bestillingen.
Ordrebekræftelsen vil indeholde følgende:
- Navn på køber
- Navn og adresse på sælger
- Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms.
- Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger og gebyrer
- At betalingen er sket via betalingskort
- Købsdato (transaktionsdato)
- Leveringstidspunkt
- Leveringsadresse
- Ordrenummer
- Transaktionsvaluta
- Transaktionsnummer
- Gengivelse af Sparvinduer's handelsbetingelser
- Fortrydelsesformularen
- At betalingen er gennemført
Priser
Alle priser på produkterne er angivet i DKK inkl. moms, men ekskl. fragtomkostninger. Fragtprisen afhænger af, hvor i landet du bor, og hvor meget du køber. Postnummer oplyses inden betaling. Vi sælger kun i Danmark og leverer ikke til udlandet, Grønland eller Færøerne. Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er ikke omfattet af vores garanti.
Sparvinduer er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser. Når du handler med Sparvinduer.dk, indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en mail til kontakt@sparvinduer.dk.
Målangivelse, design, materialevalg og montering
De anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål. Målene opgives altid som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet svarende til prisen. Sparvinduer foretager løbende produktudvikling. Sparvinduer forbeholder sig derfor ret til – til enhver tid og uden varsel – at ændre design og udformning af sine produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Sparvinduer’s produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, er derfor ikke nødvendigvis udført efter samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis ens. Dette gør sig også gældende ved bestilling af nye elementer i forbindelse med reklamations- eller garantisag.
Vedrørende montering: Der er flere forskellige måder, hvorpå man kan montere de produkter, du køber fra Sparvinduer. Den korrekte montering afhænger af flere forhold, herunder lige netop dit hus. På denne baggrund har Sparvinduer valgt ikke at levere sine produkter med en monteringsvejledning.
Levering
De købte varer sendes med fragtmand til den leveringsadresse, som er angivet i ordrebekræftelsen, dog kun til vognkant. Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet foretager Sparvinduer levering i købers fravær.
Du kan finde vores fragtpriser her: https://www.sparvinduer.dk/fragt-og-levering/
Køber bedes sikre sig, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Såfremt det ikke er muligt, bør kunden overveje at give samtykke til en alternativ levering tættest muligt på leveringsadressen. Levering sker med standard lastbil (17 meter lang).
Hvis det ikke er muligt at køre helt frem til leveringsadressen og det skyldes købers forhold, betragtes leveringen som fuldført, når varerne er læsset af så tæt på leveringsadressen som muligt.
Levering til ikke brofaste øer
Hvis du bor på en af følgende øer, vil leveringstiden blive forlænget med 1 hverdag ift. den oplyste leveringsdato.
- 3700-3799 Bornholm
- 5960, 5970 og 5985 Ærø
- 6700 Fanø
- 7884 Fur
- 8305 Samsø
- 9940 Læsø
Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet. Ved videre transport f.eks. til Grønland, leverer vi til nærmeste havn. Udgifter for videre transport eller ekstra emballage indgår ikke i prisen.
Andre forhold
Ændring af leveringsadressen skal ske inden vi booker transport fra fabrikken. Er transporten booket, kan vi ikke længere tilbyde at ændre leveringsadressen, men leverer til den angivne leveringadresse på ordrebekræftelsen.
Leveres ordren til haveforeninger/kolonihaver, leveres der til nærmeste større p-plads/fællesplads.
Der tilbydes ikke gratis fragt på termorude glas samt tilbehør. Medmindre det er kombineret med elementer og bestilles i en periode, hvor der tilbydes gratis fragt.
Opmåling og Montage
Opmåling og montage udføres af vores samarbejdspartner NSF Byggeentreprise ApS, som er medlem af BygGaranti.
På opmålinger yder vi opmålingsgaranti, læs betingelserne for dette under afsnittet ‘Reklamation og garanti’.
Ved opmåling tages der kun ansvar for, at de bestilte elementer passer i målene. Kunden er selv ansvarlig for at vælge de ønskede produkter. Ved accept af ordrebekræftelse bekræfter kunden at elementerne er korrekte i udseende, model, profiler, farver, osv. i henhold til det fremsendte materiale.
Har du bestilt opmåling og/eller montering på sparvinduer.dk, vil du blive kontaktet af NSF Byggeentreprise ApS, hvor der aftales nærmere ift. dag for montering mm.
Du accepterer hermed også at din ordrebekræftelse og kontaktoplysninger bliver delt med NSF Byggenetreprise ApS, hvilket er nødvendigt for at det forestående arbejde kan planlægges og udføres. Vi deler ikke følsomme oplsyninger om dig, såsom betalingsoplysninger.
Når du bestiller montering af dine produkter på sparvinduer.dk, vil det være NSF Byggeentreprise ApS, som arrangerer for og udfører arbejdet.
NSF Byggeentreprise ApS yder 5 år garanti på alt monteringsarbejde, som de udfører, og det vil være NSF Byggeentreprise ApS, som håndterer evt. reklamationer ved installationen af vinduer og døre købt gennem sparvinduer.dk
Bestillinger af og tilbud på installation/montage inkluderer arbejder som beskrevet i ordrebekræftelsen, andre faggrupper er ikke indeholdt. Der tages forbehold for følgende: afskalning af løstsiddende sten, fliser og puds; skjulte skader, fejl og mangler på bygningen; skader på vinduesplader, lysninger og sålbænke. Evt. reparationer er ikke inkluderet.
Spørgsmål vedr. montage skal der rettes til NSF på: kontakt@nsf-byg.dk
Fragtskader og andre skader
Fragtskader og eventuelt forkert antal varer bedes meddeles til Sparvinduer på e-mailen kontakt@sparvinduer.dk hurtigst muligt og gerne inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Vi opfordrer dig til at kontrollere produkterne for fragtskader, herunder brudt emballage, synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede. Selve emballagen og/eller pallen skal ikke kontrolleres for fragtskader.
Leveringstidspunkt
Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen.
Produkterne fremstilles specielt til dig efter de mål, du har ønsket. Derfor er leveringstidspunktet altid kun et ca. tidspunkt. Indeholder din ordre både lagervarer og varer efter specialmål, vil din ordre blive leveret af to omgange. Vi bestræber os på at levere indenfor den angivne tidsfrist, men der kan godt forekomme forsinkelser. Skulle dette opstår får du selvfølgelig information herom, forsinkelsen vil max. strække sig til 4 uger. Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, kan ikke påberåbes af køber.
Du kan finde de aktuelle leveringstider her: https://www.sparvinduer.dk/fragt-og-levering/

Returpolitik
Hos Sparvinduer stræber vi efter en fair og transparent kundeoplevelse, derfor er vores returpolitik baseret på en fordeling af de omkostninger, som er forbundet med salg og returnering af vores varer.
Returnering af produkter
Du har ret til at returnere produkter inden for 14 dage fra den dag, du modtager varen. Dette gælder kun for produkter fra vores lager og for tilbehørsprodukter.
Det er kundens ansvar at arrangere returneringen, herunder at finde en pålidelig fragtleverandør og sikre, at produktet er forsvarligt indpakket for at undgå skader under transporten. Dette inkluderer eventuelle omkostninger forbundet med returneringen. Derudover er kunden ansvarlig for de oprindelige leveringsomkostninger. Derfor vil det kun være selve varens værdi, som tilbagebetales.
Bemærk!
Bestillinger med ”Fast Track” på sin ordre ikke tilbyder rettelser eller annullering på ordren, da processen sættes i gang med det samme. Fast Track elementer kan ikke returneres.
Adresse for returnering (lagervare og tilbehørsprodukter)
Returneringen af dine varer skal ske til nedenstående adresse:
JABS Sokółka S.A.
Ul. Lotników Lewoniewskich 1
16-100 Sokółka
Vurdering af produktets stand
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende.
Sparvinduer modtager ikke returvarer, der allerede er blevet monteret, installeret eller taget i brug.
Den originale emballage kan være en væsentlig del af varens værdi, vi anbefaler derfor, at du sender den originale emballage med retur. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af Sparvinduer vil blive krediteret et beløb svarende til forringelsen.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Pengene vil blive overført senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur til kontrol til sikring omkring, at varen lever op til reglerne for fortrydelse. Medmindre du fremsender dokumentation for at have returneret varen med fragtmand.
Bemærk!
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamation og garanti
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Det kræves, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.
Alle reklamationer bedes altid ske med billeddokumentation via vores serviceformular her: https://www.sparvinduer.dk/om-reklamation/
Fejl eller mangler, der måtte opstå efterfølgende inden for den almindelige reklamationsperiode, skal hurtigst muligt meddeles via ovennævnte serviceformular på hjemmesiden. I alle tilfælde er Sparvinduer berettiget til at afhjælpe inden for rimelig tid. Ved berettiget reklamation kan Sparvinduer vælge at udbedre skaden, erstatte med ny vare, give dekort på varen eller tilbyde pengene retur, afhængig af den konkrete situation. Sparvinduer er kun erstatningsansvarlige i forhold til dansk rets almindelige regler om erstatning.
Reklamationsretten og garantien omfatter ikke fejl, der er opstået, fordi monteringen ikke er korrekt udført - læs mere om montering her.
Bemærk!
Synlige mangler og/eller skader ved den leverede varer skal meddeles inden montering påbegyndes. Produkter med eventuel fejl eller skade må ikke monteres, inden vi har behandlet sagen. Såfremt monteringen sker inden sagen er behandlet, betragtes produktet som godkendt af kunden.
Klageadgang
Som forbruger, har du ret til at klage over dit køb. Det gør du ved at kontakte os på: kontakt@sparvinduer.dk
Skulle det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk.
For at klage, skal varen eller ydelsen, du ønsker at klage over have en min. værdi på 1.110 kr.
Varer eller ydelser må maks. have kostet 100.000 kr.
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Garanti
Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og skal ske ved diffust lys (f.eks. overskyet himmel) uden direkte sollys eller kunstigt lys.
Ift. glas henvises der til "Termoruders visuelle kvalitet ", udarbejdet af Glasindustrien · pr. juli 2009.
Ovenstående er gældende på ordre med vores 10 års garanti (Ordrer bestilt før den 17. marts 2015 er dækket af 5 års garanti).
Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er ikke omfattet af vores garanti.
Træ som naturmateriale garanti
Sparvinduer benytter fingerskarret knastfrit kernetræ ved egen produktion af vinduer og døre. Træ er et levende materiale, der selv efter de meget krævende udskæringer og behandlingsprocesser kan forandre sig og der kan opstå små forandringer på overfladen som ikke er garantiberettigede. Det kan blandt andet være vindridser, mindre harpiksudtræk eller lignende. Ved malede fingersamlede træelementer, vil man i nogen tilfælde kunne ane fingersamligen gennem malingen på tæt hold.
Opmålingsgaranti
Vores opmålingsgaranti dækker kun elementer, der er bestilt med mål oplyst af NSF Byggeentreprise.
Modtager du elementer med forkerte mål baseret på deres opmåling, ombytter vi dem uden beregning.
Din målegaranti dækker ikke tilvalg som materialetype, farve, dørtrin, åbningsretning eller andre tilvalgsmuligheder, som du kan vælge på Sparvinduers hjemmeside.
Desuden dækker målegarantien ikke eventuelle tab af arbejdsløn eller andre udgifter i forbindelse med fejlleverancer. Udgifter til eksterne håndværkere er heller ikke omfattet af garantien.

Fortrydelsesret
Fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer
Ved køb af varer online har en privatperson normalt 14 dages fortrydelsesret. Dette udgangspunkt fraviges ved specialproducerede varer, der bestilles hos Sparvinduer, da de er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov.
En bestilling på specialmål, kan efter 12 timer fra bestillingstidspunktet IKKE annulleres eller ændres uanset hvilken ændring, der ønskes. Ønske om ændring inden for ovenstående bestillingstidspunkt skal altid meddeles på mailadressen kontakt@sparvinduer.dk og skal efterfølgende bekræftes af Sparvinduer på mail for at være gældende.
Fortrydelsesret ved køb af vare, der ikke er på specialmål.
Hos Sparvinduer har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, varen modtages.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelsen kan gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til kontakt@sparvinduer.dk, på tlf. 70 20 18 87. Eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne: https://www.sparvinduer.dk/handelsbetingelser#fortrydskema
Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Opmåling
Som forbruger skal du i købsforløbet give samtykke til, at levering af den pågældende ydelse (opmålingen) påbegyndes og anerkende at fortrydelsesretten ophører, når ydelsen af fuldt udført.
Privatlivspolitik
Din databeskyttelse bliver taget alvorligt. Vi har vedtaget denne privatlivspolitik, som danner grundlag for vores behandling af dine persondata.
Vi tager løbende stilling til, hvordan vi bedst muligt behandler dine data, og har især fokus på at dine grundrettigheder ikke påvirkes negativt. Derfor er vi særligt opmærksomme på risikoen for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme og datafortrolighed generelt.
Dataansvarlig og kontaktoplysninger JABS Denmark A/S er dataansvarlig for følgende hjemmesider og webshop: Sparvinduer.dk
Kontaktoplysninger:
JABS Denmark A/S Cortex Park Vest 3, 3, 2
5230 Odense M
Tlf. 70 20 18 87
kontakt@sparvinduer.dk
CVR. 13833583
Kontaktoplysninger på Databeskyttelsesansvarlig
Ruddi Ahrnkiel Aagaard
ruddi.aagaard@jabsgroup.com
+45 92 44 81 95
Databehandling sker på oplyst grundlag
Senest på tidspunktet for afgivelse af dine persondata vil vi oplyse dig om, hvilke data vi behandler om dig, og med hvilket formål, vi foretager behandlingen. Oplysningen vil enten ske via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor en række gængse dataindsamlinger og formål er beskrevet, eller i form af særskilte oplysninger til dig, herunder eventuelt med anmodning om accept fra dig til behandlingen.
Data vi behandler om dig
Vores behandling af dine persondata sker for at give en bedre service til dig og sikre kvaliteten for de produkter og tjenester, som vi udbyder til dig.
Data kan blive indsamlet og behandlet af os i forbindelse med følgende kontakt med os:
- Brug af vores hjemmeside, herunder brugerprofil og webshop uden samtidigt køb
- Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev
- Køb via vores webshop herunder afgivelse af ordre og levering af varen
- Henvendelser til kundeservice pr. telefon eller via vores hjemmeside
- Konkurrencer, events og lign.
Data, som kan blive indsamlet og behandlet, omfatter
- Kontaktoplysninger fx navn, adresse, telefonnummer, mail
- Ordredata, købshistorik, betalingsoplysninger
- Samtykke til markedsføring, nyhedsbreve eller konkurrencer
- Persondata, herunder kontaktoplysninger, i mails til vores medarbejdere
- Brugeradfærd i forbindelse med brug af hjemmesiden, der indsamles via cookies
Formålet med behandling af dine persondata
Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål
Sådanne formål kan indbefatte
- Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
- Drift og optimering af vores hjemmesiden (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
- Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
- Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdspartner (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
- Annoncering til dig på sociale medier og andre digitale marketingplatforme (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
- Danne nye målgrupper til annoncering på sociale medier (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
Udelukkende behandling af nødvendige og relevante data
Dine persondata vil udelukkende blive behandlet ud fra de ved indsamlingen oplyste formål, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik og de formål, som er oplistet ovenfor. Kun data som er nødvendige til opfyldelse af disse formål vil være relevante og vores behandling vil derfor begrænse sig til sådanne persondata.
Inden vi foretager behandling af dine persondata, foretager vi en konkret vurdering af, om det er muligt at begrænse mængden af persondata, som skal indsamles og behandles. Vi foretager derudover også en konkret vurdering af, om det er muligt at behandle dine persondata anonymiseret eller pseudonymiseret.
For at sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.
Sletning af unødvendige persondata
Når formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata er opfyldt, vil oplysningerne blive slettet.
Vi opbevarer dine oplysninger indtil formålet ikke længere er til stede, og vi har vurderet et behov for følgende opbevaringsperioder:
- Brug af en af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidigt køb
- Se afsnittet nedenfor om cookies, hvor du kan se de konkrete opbevaringsperioder.
- Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev.
Sparvinduer har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen.
Indhentelse af samtykke inden databehandling eller behandling på andet lovligt grundlag
Vi behandler kun persondata om dig efter forud angivne formål. Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor du nedenfor kan finde grundlaget for en række forskellige behandlinger.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Har du spørgsmål, eller ønsker du at trække dit samtykke tilbage, kan du henvende dig til privacy@sparvinduer.dk.
Vær opmærksom på, at hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage i forhold til oplysninger afgivet til os, vil vi ikke være i stand til at viderebehandle dine oplysninger, medmindre vi er retligt eller kontraktuelt forpligtet hertil.
Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine persondata på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.
Cookies
Som næsten alle andre hjemmesider anvender vi cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.
Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på.
Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.
Videregivelse af persondata
Vi videregiver kun dine persondata til offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det.
Herudover kan vi overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:
- Eksterne IT-leverandører
Vores samarbejdspartnere i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser, fx transport og levering, til dig på vegne af os
Leverandører af cookietjenester til hjemmesiderne. De nærmere formål med brugen af de enkelte cookies og videregivelse af persondata til tredjemand baseret på cookies fremgår af cookiepolitikken på vores hjemmeside.
- Revisorer, advokater og andre rådgivere
- Marketingpartnere
- Sociale medier og andre digitale marketingplatforme
Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer
Vi vil i visse tilfælde overføre dine persondata til modtagere uden for EU og EØS.
Dette sker i forbindelse med visse af vores anvendelse af cookietjenester på vores hjemmeside med formålet at drive og optimere hjemmesiderne. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i cookiepolitikken på den konkrete hjemmeside.
Derudover overfører vi efter omstændighederne oplysninger til visse leverandører eller underleverandører eller IT-serviceydelser uden for EU og EØS, når du handler via vores webshop. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i handelsbetingelserne for den konkrete webshop.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine persondata på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.