Vi oplever udfordringer med betalingskort, vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt. Venligst ring til os eller send en mail, hvis du fortsat oplever udfordringer.
 

HANDELSBETINGELSER

(Senest opdateret 11.03.2024)

Nedenstående handelsbetingelser opdateres løbende og er gældende for alle køb hos Sparvinduer ApS.

Sparvinduer ejes og drives af handels- og produktionsvirksomheden: 

JABS Denmark A/S
Cvr nr. 13833583
Administration: Cortex Park West 3 – 5230 Odense M
E-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk
Tlf.: 70 20 18 87

  • 1) BESTILLING

    De varer, du ønsker at bestille, lægges i indkøbskurven ved at klikke på "læg i kurv" ud for de pågældende varer. Ved at klikke "Se indkøbskurv" kan du til enhver tid se hvilke varer, du har lagt i indkøbskurven, samt prisen på varerne. Når du er færdig med at vælge de varer, du ønsker, og når du har accepteret nærværende handelsbetingelser, går du videre til betalingssiderne, hvor du kan afgive din bindende bestilling og gennemføre betalingen. Du kan afbryde købet helt frem til det tidspunkt, hvor du gennemfører betalingen.  


    BEMÆRK: En bestilling på specialmål, kan efter 12 timer fra bestillingstidspunktet IKKE annulleres eller ændres uanset hvilken ændring, der ønskes. Ønske om ændring inden for ovenstående bestillingstidspunkt skal ALTID meddeles på mailadressen  salg@sparvinduer.dk og skal efterfølgende bekræftes af Sparvinduer på mail for at være gældende.
    BEMÆRK: Bestillinger med ”Fast Track” på sin ordre ikke tilbyder rettelser eller annullering på ordren, da processen sættes i gang med det samme. Fast Track elementer kan ikke returneres. Ved tilvalget af Fast track pålægges en 10% ekstra omkostning af hele din ordre med undtagelse af fragt. Muligheden for tilvalget og pris udregningen vil synliggøres i kurven, hvis din ordre kvalificerer sig for Fast track.

  • 2) BETALING

    Betaling forekommer i DKK. Du kan betale med Klarna faktura, Visa eller Mastercard og køb nu - med senere betaling. Visa og Mastercard gebyr vil blive pålagt. Enhver overførsel af penge til sparvinduer.dk via hjemmesiden www.sparvinduer.dk sker via en sikker krypteret forbindelse. Oplysningerne sendes krypteret, som kendetegnes ved, at der i læserens statuslinje vises en lukket lås. Betaling sker via Klarna, som opfylder meget strenge krav til sikkerhed. Du kan læse mere om Klarnas sikkerhedskrav ved at klikke her, og mere om deres vilkår læses ved at trykke her. 

    Betaling af varer med Klarna:

    Betal senere:

    Betal alt inden 14 dage efter at varerne er sendt. Ingen forudbetaling, ingen renter og ingen gebyrer, når  du betaler til tiden. Læs mere om senere betaling her

    Kort eller bankbetaling

    Med kort kan du betale dine køb hurtigt, sikkert og nemt. Du kan tilknytte dine kort til Klarna første gang du skal betale noget, eller evt. gøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker dine oplysninger, så du kan handle og betale endnu mere problemfrit næste gang. 

    Betaling af varer: Beløbet reserveres automatisk i bestillingsøjeblikket, og det aftalte beløb hæves ved afsendelse af ordre eller ved specialfremstillede varer senest 30 dage efter lagt bestilling. Såfremt du i tidsrummet mellem tidspunktet for bestilling til afsendelse skifter kontonr./ får nyt betalingskort, eller der på anden måde sker ændringer i dine kort og kontooplysninger, således at det skyldige beløb ikke vil kunne trækkes i henhold til de samme oplysninger, som var gældende ved bestilling, er du forpligtet til straks at give meddelelse herom til Sparvinduer og samtidig aftale, hvorledes du inden leveringstidspunktet skal betale. Såfremt beløbet ikke kan trækkes på den konto i henhold til de kort- og kontooplysninger, du har oplyst i forbindelse med bestillingen, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden måde har betalt, er Sparvinduer berettiget til efter eget valg enten at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller at beholde varerne. I forbindelse med ordrer, hvor der ikke gennemføres og betales på hjemmesiden, skal restbetaling betales inden levering på fremsendt girokort.

    Betaling via finansiering sker gennem SparExpres. Læs mere her

    Vi tager ikke kortgebyrer.


    Sikkerhed frem for alt, når du køber nye vinduer og døre

    For at øge sikkerhed for internetbetalinger er NemID blevet erstattet af MitID. Det betyder, at du fra d. 31. oktober 2022 ikke længere kan bruge NemID i forbindelse med dit køb, men skal benytte MitID.

    For at godkende kortbetalinger på nettet, skal du have adgang til MitID appen.

  • 3) OPLYSNINGER INDEN DU AFGIVER BINDENDE BESTILLING

    Udover de forhold, der er oplyst i nærværende handelsbetingelser, vil du, før du afgiver din bindende bestilling, jf. ovenfor pkt. 1 og 2, på din skærm bl.a. få følgende oplysninger, som også kan printes ud på papir. Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms. - Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger og gebyrer.

  • 4) ORDREBEKRÆFTELSE

    Når varerne er bestilt, betalingen er gennemført, og Sparvinduer har godkendt din bestilling, fremsendes en ordrebekræftelse til dig via e-mail (modtager du ikke din ordrebekræftelse på den indtastede e-mail, kontakt da Sparvinduer på tlf. 70 20 18 87). Ordrebekræftelsen sendes til den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med bestillingen. Ordrebekræftelsen vil indeholde følgende: 

    • Navn på køber 
    • Navn og adresse på sælger (Sparvinduer ApS) 
    • Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms. 
    • Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger og gebyrer 
    • At betalingen er sket via betalingskort 
    • Købsdato (transaktionsdato) 
    • Leveringstidspunkt 
    • Leveringsadresse 
    • Ordrenummer 
    • Transaktionsvaluta 
    • Transaktionsnummer 
    • Gengivelse af Sparvinduer's handelsbetingelser
    • Fortrydelsesformularen
    • At betalingen er gennemført 

  • 5) PRISER

    Alle priser på produkterne er angivet i DKK (danske kroner) inkl. moms, men ekskl. fragtomkostninger. SparVinduer er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser. Når du handler med SparVinduer.dk, indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en mail til sparvinduer@sparvinduer.dk. Fragtomkostningerne afhænger af hvor i landet, du bor, og hvor meget du køber. Når du har valgt produkter og indtastet dit postnummer, vil du i din produkt- og prisoversigt, inden du afgiver din endelige bestilling, kunne se prisen på fragten. Prisen er angivet i DKK inkl. moms. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der monteres i udlandet, herunder Sverige, Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

  • 6) MÅLANGIVELSE, DESIGN, MATERIALEVALG OG MONTERING

    De anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål. Målene opgives altid som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet svarende til prisen. SparVinduer foretager løbende produktudvikling. SparVinduer forbeholder sig derfor ret til - til enhver tid og uden varsel - at ændre design og udformning af sine produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for SparVinduer’s produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, er derfor ikke nødvendigvis udført efter samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis ens. Dette gør sig også gældende ved bestilling af nye elementer i forbindelse med reklamations- eller garantisag. Vedrørende montering: Der er flere forskellige måder, hvorpå man kan montere de produkter, du køber fra SparVinduer. Den korrekte montering afhænger af flere forhold, herunder lige netop dit hus. På denne baggrund har SparVinduer valgt ikke at levere sine produkter med en monteringsvejledning.

  • 7) LEVERING

    De købte varer sendes med fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til vognkant Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet foretager Sparvinduer levering i købers fravær.

    Du kan finde vores fragtpriser her.

    Køber bedes sikre sig, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Såfremt det ikke er muligt at køre helt frem til leveringsadressen bør kunden overveje, at give samtykke til en alternativ levering tættest muligt på leveringsadressen.

    Levering til ikke brofaste øer

    Hvis du bor på en af følgende øer, kan leveringstiden blive forlænget med 1 hverdag ift. den oplyste leveringsdato. 

    • 3700-3799 Bornholm
    • 5960, 5970 og 5985 Ærø
    • 6700 Fanø
    • 7884 Fur
    • 8305 Samsø
    • 9940 Læsø

    Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du herfra selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet.

    Ændring af leveringsadressen skal ske inden vi booker transport fra fabrikken. Er transporten booket, kan vi ikke længere tilbyde at ændre leveringsadressen, men leverer til den angivne leveringadresse på ordrebekræftelsen.

    Som konsekvens af eskaleringen i smittespredning af Coronavirus (Covid-19), tager vi forbehold for forsinkelse i forbindelse med levering af din ordre.
    Skulle det ske, at din ordre mod forventning bliver forsinket, vil du naturligvis blive kontaktet.

    Bemærk at ved videre transport f.eks. til Grønland, leverer vi til nærmeste havn. Udgifter for videre transport eller ekstra emballage indgår ikke i prisen.

    Leveres ordren til haveforeninger/kolonihaver, leveres der til nærmeste større p-plads/fællesplads.

  • 8) FRAGTSKADER OG ANDRE SKADER

    Fragtskade og evt. forkert antal varer skal meddeles til SparVinduer på e-mailen  sparvinduer@sparvinduer.dk hurtigst muligt og gerne inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Vi opfordrer dig til at kontrollere produkterne for fragtskader, det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede. Selve emballagen og/eller pallen skal ikke brydes og/eller åbnes for kontrol af fragtskader.

  • 9) LEVERINGSTIDSPUNKT

    Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen. Du kan finde de aktuelle leveringstider her. Produkter, der ikke er lagerførte, fremstilles specielt til dig efter de mål, du har ønsket. Derfor er leveringstidspunktet altid kun et ca. tidspunkt. Indeholder din ordre både lagervarer og varer efter specialmål, vil din ordre blive leveret af to omgange. Lagervarer leveres indenfor ca. 4 hverdage efter bestilling. Varer produceret efter specialmål leveres efterfølgende på det angivne tidpunkt. Produkterne fremstilles specielt til dig efter de mål, du har ønsket. Derfor er leveringstidspunktet altid kun et ca. tidspunkt. Vi bestræber os på at levere indenfor den angivne tidsfrist, men der kan godt forekomme forsinkelser. Skulle dette opstår får du selvfølgelig information herom, forsinkelsen vil max. strække sig til 4 uger. Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, kan ikke påberåbes af køber.

  • 10) FORTRYDELSESRET

    Fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer.

    Ved køb af varer online har en privatperson (forbruger) normalt 14 dages fortrydelsesret. Dette udgangspunkt fraviges i nærværende handelsbetingelser af følgende hensyn: Specialproducerede varer, der bestilles hos SparVinduer, er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov i henhold til de af køber angivne specifikationer og specialmål. For at sikre den billigst mulige produktionsgang (til gavn for køber) samt den kortest mulige leveringstid har SparVinduer etableret et højteknologisk og fuldautomatisk ordre- og produktionssystem, der sikrer, at produktionen af de bestilte produkter påbegyndes automatisk og straks efter, at køber har afgivet sin bestilling og gennemført betalingen. Købere af produkter hos SparVinduer accepterer af ovennævnte hensyn, at fortrydelsesretten begrænses til kun at gælde frem til tidspunktet for påbegyndelse af produktionen af den pågældende bestilling. Idet produktionen påbegyndes automatisk og straks ved bestilling, har køber reelt ingen fortrydelsesret.

    Fortrydelsesret ved køb af lagervarer

    Den normale 14 dages fortrydelsesret for privatpersons køb af varer online - gælder kun produkter der lagerføres. Vi har udvidet den almindelige fortrydelsesret på lagervarer til 30 dage. Fortrydelsesretten løber fra den dag, varen modtages.

    Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager den første vare.

    Ønsker du at gøre brug af din 30-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 30 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelsen kan gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til sparvinduer@sparvinduer.dk, på telefon 70 20 18 87, eller ved personligt fremmøde hos Sparvinduer Cedervej 9, 7400 Herning. Eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan med fordel hente retur formular her (fortrydelsesskema) og sende den til os via mail til: sparvinduer@sparvinduer.dk.

    Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

    Returnering af varer

    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

    Du skal selv betale for at pakken returneres , og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

    Såfremt du ønsker at returnere køb af lagervarer, vil udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 350 kr. 

    BEMÆRK: Bestillinger med ”Fast Track” på sin ordre ikke tilbyder rettelser eller annullering på ordren, da processen sættes i gang med det samme. Fast Track elementer kan ikke returneres.

    Varens stand, når du sender retur

    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.

    Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende.

    Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder SparVinduer ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb, der svarer til forringelsen af varens værdi.

    Den originale emballage kan være en væsentlig del af varens værdi, vi anbefaler derfor, at du sender den originale emballage med retur. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af SparVinduer ApS vil blive krediteret et beløb svarende til forringelsen.

    Hvis du fortryder købet, og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret skal varerne være afsendt til: SparVinduer ApS, Cedervej 9, 7400 Herning.

    Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen.

    Du har selv ansvaret for at varen returneres til os i hel stand.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), pengene vil blive overført senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

    Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur til kontrol til sikring omkring, at varen lever op til reglerne for fortrydelse. Medmindre du fremsender dokumentation for at have returneret varen med fragtmand. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

    Opmåling

    Som forbruger skal du I købsforløbet give samtykke til, at levering af den pågældende ydelse (opmålingen) påbegyndes og anerkende at fortrydelsesretten ophører, når ydelsen af fuldt udført

    Varen sendes til:

    Sparvinduer ApS, Cedervej 9, 7400 Herning

  • 11) GARANTI OG REKLAMATION

    På vinduer og døre ydes der op til 12 års garanti på vores vinduer og døre i træ/alu og 10 års garanti på træ og PVC. Læs evt. mere om vores garanti her.
    Evt. følgeskadeomkostinger dækkes ikke. Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og skal ske ved diffust lys (f.eks. overskyet himmel) uden direkte sollys eller kunstigt lys - der henvises til "Termoruders visuelle kvalitet " ,udarbejdet af Glasindustrien · pr. juli 2009.
    12 års garanti gælder kun for produkter bestilt efter 30/8-2023.
    Ordre bestilt 17/3 2015 – 29/8 2023 er med 10 års garanti.
    Ordre bestilt før 17/3 2015 er med 5 års garanti.

    Produkter, der monteres i udlandet, herunder Sverige, Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

    Reklamationsret

    På varekøb har du reklamationsret i 24 måneder.

    Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger. Varen sendes til: SparVinduer ApS, Cedervej 9, 7400 Herning. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


    Er et produkt behæftet med en fejl eller mangel, kan køber reklamere i henhold til gældende dansk lovgivning. Når du handler på SparVinduer.dk, har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det kræves, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Alle reklamationer bedes altid ske via vores serviceformular på hjemmesiden  sparvinduer.dk/serviceformular og være vedhæftet billeddokumentation. Synlige fejl og mangler skal hurtigst muligt efter levering meddeles til Sparvinduer ApS. Ved synlige fejl og/eller mangler må elementerne ikke monteres, før reklamationen er afsluttet, eller der indgået en skriftlig aftale om dette med Sparvinduer ApS. Fejl eller mangler, der måtte opstå efterfølgende inden for den almindelige reklamationsperiode, skal hurtigst muligt meddeles via ovennævnte serviceformular på hjemmesiden. I alle tilfælde er SparVinduer berettiget til at afhjælpe inden for rimelig tid, foretage ombytning eller tage de pågældende produkter retur. Ved berettiget reklamation kan SparVinduer vælge at udbedre skaden, erstatte med ny vare, give dekort på varen eller tilbyde pengene retur. Sparvinduer ApS er kun erstatningsansvarlige i forhold til dansk rets almindelige regler om erstatning. Dette gør sig også gældende hvis du f.eks. har monteret et defekt produkt, hvis et ældre produkt erstattes med et nyt, hvis elementet er synligt skadet under transport eller ikke svarer til det bestilte.

    Reklamationsretten og garantien bortfalder hvis: 

    1. monteringen ikke er korrekt udført - læs mere om montering her

    Bemærk! 
    Produkter med evt. synlig fejl eller skade må ikke monteres, inden vi har behandlet sagen. Såfremt dette sker, betragtes produktet som godkendt.

  • 12) PRIVATLIVSPOLITIK

    Din databeskyttelse bliver taget alvorligt

    Vi har vedtaget denne privatlivspolitik, som danner grundlag for vores behandling af dine persondata, samt fortæller dig om, hvordan vi behandler dine persondata.

    Vi tager løbende stilling til, hvordan vi bedst muligt behandler dine data, og har især fokus på at dine grundrettigheder ikke påvirkes negativt. Derfor er vi særligt opmærksomme på risikoen for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme og datafortrolighed generelt.

    Dataansvarlig og kontaktoplysninger

    Sparvinduer ApS er dataansvarlig for følgende hjemmesider og webshops:

    Sparvinduer.dk

    Kontaktoplysninger:

    JABS Denmark A/S
    Cvr nr. 13833583
    Kratholmvej 27B – 5260 Odense
    E-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk
    Tlf.: 70 20 18 87

    Kontaktoplysninger på Databeskyttelsesansvarlig
    Arnt Christensen
    privacy@sparvinduer.dk

    Databehandling sker på oplyst grundlag

    Senest på tidspunktet for afgivelse af dine persondata vil vi oplyse dig om, hvilke data vi behandler om dig, og med hvilket formål, vi foretager behandlingen. Oplysningen vil enten ske via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor en række gængse dataindsamlinger og formål er beskrevet, eller i form af særskilte oplysninger til dig, herunder eventuelt med anmodning om accept fra dig til behandlingen.

    Data vi behandler om dig

    Vores behandling af dine persondata sker for at give en bedre service til dig og sikre kvaliteten for de produkter og tjenester, som vi udbyder til dig.

    Data kan blive indsamlet og behandlet af os i forbindelse med følgende kontakt med os:

    • Brug af vores hjemmeside, herunder webshop uden samtidig køb
    • Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev
    • Køb via vores webshop herunder afgivelse af ordre og levering af varen
    • Henvendelser til kundeservice pr. telefon eller via vores hjemmeside
    • Konkurrencer, events og lign.

    Data, som kan blive indsamlet og behandlet, omfatter:

    • Kontaktoplysninger fx navn, adresse, telefonnummer, mail
    • Ordredata, købshistorik, betalingsoplysninger
    • Samtykke til markedsføring, nyhedsbreve eller konkurrencer
    • Persondata, herunder kontaktoplysninger, i mails til vores medarbejdere
    • Brugeradfærd i forbindelse med brug af hjemmesiden, der indsamles via cookies

    Formålet med behandling af dine persondata

    Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål.

    Sådanne formål kan indbefatte:

    • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
    • Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
    • Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
    • Drift og optimering af vores hjemmesiden (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
    • Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
    • Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
    • Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdspartner (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)

    Udelukkende behandling af relevante data

    Dine persondata vil udelukkende blive behandlet ud fra de ved indsamlingen oplyste formål, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik og de formål, som er oplistet ovenfor. Kun data som er nødvendige til opfyldelse af disse formål vil være relevante og vores behandling vil derfor begrænse sig til sådanne persondata.

    Inden vi foretager behandling af dine persondata, foretager vi en konkret vurdering af, om det er muligt at begrænse mængden af persondata, som skal indsamles og behandles. Vi foretager derudover også en konkret vurdering af, om det er muligt at behandle dine persondata anonymiseret eller pseudonymiseret.

    Udelukkende behandling af nødvendige data

    Vores behandling af dine persondata vil kun omfatte de data, som er nødvendige at behandle i henhold til det/de oplyste formål, samt data som er nødvendige til opfyldelse af retlige- eller kontraktuelle forpligtelser.

    Dine persondata vil løbende blive kontrolleret og opdateret

    Persondata, som vi behandler om dig, vil blive kontrolleret og opdateret løbende, så vi sikrer, at den indhentede data ikke er urigtig eller vildledende.

    Sker der relevante ændringer relateret til de persondata, vi har indhentet om dig, kan du henvende dig til vores kundeservice (privacy@sparvinduer.dk) for at få oplysningerne ændret.

    For at sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.

    Sletning af unødvendige persondata

    Når formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata er opfyldt, vil oplysningerne blive slettet.

    Vi registrer og opbevarer dine oplysninger indtil formålet ikke længere er til stede, dog senest 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi har vurderet et behov for følgende opbevaringsperioder:

    • Brug af en af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidig køb
    • Se afsnittet nedenfor om cookies, hvor du kan se de konkrete opbevaringsperioder.
    • Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev

    Henvendelser pr. mail direkte til en af vores medarbejdere, eller som videresendes af en af vores samarbejdspartnere til en af vores medarbejder, og som vedrører Sparvinduer, slettes når formålet med opbevaringen ikke længere er til stede, hvilket vurderes konkret ud fra den enkelte mail i forhold til formålet med henvendelsen og indholdet af mailen, herunder om mailen falder ind under en af de øvrige kategorier oplistet i dette afsnit. Henvendelser pr. mail til en af vores medarbejdere, der ikke vedrører Sparvinduer, slettes efter underretning til afsender, hvis henvendelsen ikke giver medarbejderen anledning til at foretage sig yderligere.

    Sparvinduer har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen.

    Sparvinduer har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen. Opbevaringsperioden kan afhænge af henvendelsens karakter, herunder om oplysningerne opbevares som led i en reklamationssag, anvendelse af en produktgaranti, eller på andet retligt eller kontraktmæssigt grundlag.

    Konkurrencer, events og lign.

    Vi opbevarer dine persondata indsamlet i forbindelse med konkurrencer, events og lign. så længe de er et formål med opbevaringen. Eksempelvis vil opbevaringsperioden for en konkurrence typisk være indtil vinderen er annonceret, og for events, indtil det er gennemført.

    Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale

    Hvis du har samtykket i at modtage nyhedsbreve eller andet markedsføringsmateriale, vil vi opbevare dine oplysninger indtil du afmelder dig nyhedsbrevet eller modtagelsen af markedsføringsmateriale. Er der tale om fremsendelse af enkeltstående materiale, opbevarer vi dine oplyser indtil der ikke længere er et formål med opbevaringen, eller i henhold til det konkrete samtykke.

    Indhentelse af samtykke inden databehandling eller behandling på andet lovligt grundlag

    Vi behandler kun persondata om dig efter forud angivne formål. Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor du nedenfor kan finde grundlaget for en række forskellige behandlinger.

    Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Har du spørgsmål, eller ønsker du at trække dit samtykke tilbage, kan du henvende dig til privacy@sparvinduer.dk.

    Vær opmærksom på, at hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage i forhold til oplysninger afgivet til os, vil vi ikke være i stand til at viderebehandle dine oplysninger, medmindre vi er retligt eller kontraktuelt forpligtet hertil.

    Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine persondata på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

    Vi indhenter eksempelvis samtykke i følgende tilfælde:

    • Oprettelse af brugerprofiler via vores webshop
    • Deltagelse i konkurrencer, events og lign.

    Andre grundlag end samtykke for vores behandling af dine oplysninger

    Brug af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidig køb

    Du bliver bedt om at acceptere nærværende privatlivspolitik via pop-up på den pågældende side. Se også afsnittet nedenfor om cookies.

    Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev

    Her er grundlaget for behandlingen af dine persondata, at din henvendelse til os sker på dit eget initiativ. Hvis der sker indsamling af dine oplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du modtage en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitik.

    Køb via webshop

    Ved køb via vores webshop, hvor du oplyser kontaktoplysninger og betalingsoplysninger, uden samtidig oprettelse af en bruger, finder privatlivspolitikken i handelsbetingelserne for webshoppen anvendelse på din afgivelse af oplysninger, der sker for at kunne gennemføre købet, hvorfor dine personoplysninger bliver videregivet for at kunne opfylde aftalen om levering.

    Henvendelser til kundeservice

    Pr. telefon: Her er grundlaget for behandlingen af dine persondata, at din henvendelse til os sker på dit eget initiativ. Hvis der sker indsamling af dine oplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du modtage en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitik.

    Beskyttelse af persondata

    Vores behandling af persondata foregår efter regler vi internt har vedtaget. Reglerne indeholder instrukser og foranstaltninger, med det formål at beskytte dine persondata. Således vil vi behandle dine persondata på en måde, hvorved undgås at persondata bliver tilintetgjort, går tabt, bliver ændret, bliver offentliggjort uautoriseret, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dine persondata.

    Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata, og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering.

    I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

    Cookies

    Som næsten alle andre hjemmesider anvender vi cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.

    Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

    Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.

    Se også afsnittet nedenfor om videregivelse af persondata og overførsel til modtagere i tredjelande.

    Videregivelse af persondata

    Vi videregiver kun dine persondata til offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det.

    Herudover kan vi overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:

    Eksterne IT-leverandører

    Vores samarbejdsparter i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser, fx transport og levering, til dig på vegne af os

    Leverandører af cookietjenester til hjemmesiderne. De nærmere formål med brugen af de enkelte cookies og videregivelse af persondata til tredjemand baseret på cookies fremgår af cookiepolitikken på vores hjemmeside.

    Revisorer, advokater og andre rådgivere

    Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer

    Vi vil i visse tilfælde overføre dine persondata til modtagere uden for EU og EØS. Vi samarbejder kun med databehandlere, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

    Dette sker i forbindelse med visse af vores anvendelse af cookietjenester på vores hjemmeside med formålet at drive og optimere hjemmesiderne. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i cookiepolitikken på den konkrete hjemmeside.

    Derudover overfører vi efter omstændighederne oplysninger til visse leverandører eller underleverandører eller IT-serviceydelser uden for EU og EØS, når du handler via vores webshop. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i handelsbetingelserne for den konkrete webshop.

    De virksomheder vi samarbejder med, og som opbevarer og behandler data, behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Dine rettigheder

    Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. 
    Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os her privacy@sparvinduer.dk.

    Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

    Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

    Ret til berigtigelse (rettelse)

    Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

    Ret til sletning

    I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

    Ret til begrænsning af behandling

    Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine persondata begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

    Ret til indsigelse

    Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

    Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

    Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine persondata i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse persondata fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

    Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

    Klage til Datatilsynet

    Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine persondata på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

    Persondatapolitik for køb på sparvinduer.dk
    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
    Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
    Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen og/eller ydelsen til dig.
    Personoplysningerne registreres hos JABS Denmark A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
    Den dataansvarlige på sparvinduer.dk er JABS Denmark A/S.
    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: sparvinduer@sparvinduer.dk.

    Klageadgang

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte sparvinduer@sparvinduer.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

    Center for Klageløsning
    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg

    Klageportalen for Nævnenes hus

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

  • Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


    Til:
    sparvinduer.dk
    Bytoften 8
    5550 Langeskov
    E-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
    __________________________________________________________________________________

    Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

    Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Få råd til forandring

Support


Du får selvfølgelig hjælp både før, under og efter dit køb.
Telefon, Email eller chat.

Kontakt os her →

 

Showroom


Besøg os og bliv inspireret i et af vores landsdækkende showrooms.

Find showroom her →

 

Gratis rådgivning


Nogle kan selv, mens andre gerne vil have hjælp, det kræver gode rådgivere og det har vi.


Book er møde her →