Produktet er tilføjet kurven

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser - Sparvinduer.dk

Nedenstående handelsbetingelser opdateres løbende og er gældende for alle køb hos Sparvinduer ApS.

Sparvinduer ejes og drives af handels- og produktionsvirksomheden: 
Sparvinduer ApS 
Cvr nr. 29239622
Bytoften 8 - 5550 Langeskov
E-mail: sparvinduer@sparvinduer.dk
Tlf.: 70 20 18 87 

 

1) Bestilling

De varer, du ønsker at bestille, lægges i indkøbskurven ved at klikke på "læg i kurv" ud for de pågældende varer. Ved at klikke "Se indkøbskurv" kan du til enhver tid se hvilke varer, du har lagt i indkøbskurven, samt prisen på varerne. Når du er færdig med at vælge de varer, du ønsker, og når du har accepteret nærværende handelsbetingelser, går du videre til betalingssiderne, hvor du kan afgive din bindende bestilling og gennemføre betalingen. Du kan afbryde købet helt frem til det tidspunkt, hvor du gennemfører betalingen.  
BEMÆRK: En bestilling på specialmål, kan efter 12 timer fra bestillingstidspunktet IKKE annulleres eller ændres uanset hvilken ændring, der ønskes. Bestillinger foretaget i tidsrummet fredag kl. 14.00 til søndag kl 12.00 kan ikke annulleres eller ændres efter mandag kl. 9.00. Ønske om ændring inden for ovenstående bestillingstidspunkt skal ALTID meddeles på mailadressen salg@sparvinduer.dk og skal efterfølgende bekræftes af SparVinduer på mail for at være gældende.

 

2) Betaling

Sikker krypteret forbindelse: Betaling sker kontant i DKK ved brug af Dankort eller andet anvist betalingskort/ kreditkort. Enhver form for overførsel af penge til SparVinduer.dk via hjemmesiden www.sparvinduer.dk sker via en sikker, krypteret forbindelse. Oplysningerne sendes krypteret, hvilket kan genkendes på, at der i browserens statuslinje vises et lukket låseikon. Betaling sker via DIBS, og det anvendte betalingssystem opfylder derfor meget strenge krav til sikkerheden. I betalingsmodulet indtastes betalingskortoplysninger, herunder kortnummer, navn på kortholder, udløbsdato og kontrolcifre. SparVinduer gemmer ikke oplysninger om dit betalingskort, og når betalingen er gennemført, sletter DIBS alle informationer herom.
Betaling af varer: Hele beløbet bliver automatisk hævet på dit indbetalingskort i forbindelse med afsendelse og fakturering.Bruges der internationale kreditkort, reserveres beløbet på din konto fra bestillingen laves og indtil vi hæver betalingen. Såfremt du i tidsrummet mellem tidspunktet for bestilling til afsendelse skifter kontonr./ får nyt betalingskort, eller der på anden måde sker ændringer i dine kort og kontooplysninger, således at det skyldige beløb ikke vil kunne trækkes i henhold til de samme oplysninger, som var gældende ved bestilling, er du forpligtet til straks at give meddelelse herom til SparVinduer og samtidig aftale, hvorledes du inden leveringstidspunktet skal betale. Såfremt beløbet ikke kan trækkes på den konto i henhold til de kort- og kontooplysninger, du har oplyst i forbindelse med bestillingen, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden måde har betalt, er SparVinduer berettiget til efter eget valg enten at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller at beholde varerne. I forbindelse med ordrer, hvor der ikke gennemføres og betales på hjemmesiden, skal restbetaling betales inden levering på fremsendt girokort.

 

3) Oplysninger inden du afgiver bindende bestilling

Udover de forhold, der er oplyst i nærværende handelsbetingelser, vil du, før du afgiver din bindende bestilling, jf. ovenfor pkt. 1 og 2, på din skærm bl.a. få følgende oplysninger, som også kan printes ud på papir. Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms. - Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger og gebyrer 

 

4) Ordrebekræftelse

Når varerne er bestilt, betalingen er gennemført, og SparVinduer har godkendt din bestilling, fremsendes en ordrebekræftelse til dig via e-mail (modtager du ikke din ordrebekræftelse på den indtastede e-mail, kontakt da Sparvinduer på tlf. 70 20 18 87). Ordrebekræftelsen sendes til den e-mailadresse, du har oplyst i forbindelse med bestillingen. Ordrebekræftelsen vil indeholde følgende: 

  • Navn på køber 
  • Navn og adresse på sælger (SparVinduer ApS) 
  • Beskrivelse af de bestilte varer samt pris i DKK inkl. moms. 
  • Totalbeløbet, som skal betales med specifikation af evt. fragtomkostninger og gebyrer 
  • At betalingen er sket via betalingskort 
  • Købsdato (transaktionsdato) 
  • Leveringstidspunkt 
  • Leveringsadresse 
  • Ordrenummer 
  • Transaktionsvaluta 
  • Transaktionsnummer 
  • Gengivelse af SparVinduer´s handelsbetingelser 
  • At betalingen er gennemført 

 

5) Priser

Alle priser på produkterne er angivet i DKK (danske kroner) inkl. moms, men ekskl. fragtomkostninger. SparVinduer er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser. De priser, du skal betale, er de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser. Når du handler med SparVinduer.dk, indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en mail til sparvinduer@sparvinduer.dk. Fragtomkostningerne afhænger af hvor i landet, du bor, og hvor meget du køber. Når du har valgt produkter og indtastet dit postnummer, vil du i din produkt- og prisoversigt, inden du afgiver din endelige bestilling, kunne se prisen på fragten. Prisen er angivet i DKK inkl. moms. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti. Sparvinder forbeholder sig ret til at annullere en ordre hvis det viser sig at der er tale om en fejlberegning på grund af manglende browser kompatibilitet eller begrænset mulighed for at afvikle det javascript der bruges for at beregne korrekt pris.

 

6) Målangivelse, design, materialevalg og montering 

De anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål. Målene opgives altid som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet svarende til prisen. SparVinduer foretager løbende produktudvikling. SparVinduer forbeholder sig derfor ret til - til enhver tid og uden varsel - at ændre design og udformning af sine produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for SparVinduer’s produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, er derfor ikke nødvendigvis udført efter samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis ens. Vedrørende montering: Der er flere forskellige måder, hvorpå man kan montere de produkter, du køber fra SparVinduer. Den korrekte montering afhænger af flere forhold, herunder lige netop dit hus. På denne baggrund har SparVinduer valgt ikke at levere sine produkter med en monteringsvejledning.

 

7) Levering

De købte varer sendes med fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til vognkant. Såfremt køber ikke er til stede på leveringstidspunktet, accepterer køber hermed, at SparVinduer kan foretage levering i købers fravær. Uanset om køber er til stede på leveringstidspunktet eller ej, anses levering som sket, når de købte varer er aflæsset fra vognkanten på leveringsadressen eller aflæsset umiddelbart uden for leveringsadressen. Køber bærer risikoen for, at en fuldt læsset lastvogn kan køre frem til den anviste leveringsadresse. Er det ikke muligt at køre helt frem til leveringsadressen, anses levering som sket, når det købte er læsset af tættest muligt på leveringsadressen. Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg som skyldes købers forhold, debiteres køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Levering til ikke brofaste øer

Hvis du bor på en af følgende øer, kan leveringstiden blive forlænget med 1 hverdag ift. den oplyste leveringsdato. 

  • 3700-3799 Bornholm

  • 5960, 5970 og 5985 Ærø

  • 6700 Fanø

  • 7884 Fur

  • 8305 Samsø

  • 9940 Læsø

Til alle andre ikke-brofaste øer leverer vi til færgelejet på fastlandet, og derfor er informationerne omkring leveringsdag og tidspunkt også for levering til færgelejet. Fra færgelejet skal du herfra selv arrangere at få varen på færgen og hjem til dig. Du er derfor også selv ansvarlig for varen, fra vi har afleveret den ved færgelejet.

 

8) Fragtskader og andre skader

Fragtskade og evt. forkert antal varer skal meddeles til SparVinduer på e-mailen sparvinduer@sparvinduer.dk hurtigst muligt og gerne inden 24 timer efter, at levering har fundet sted. Køber skal ved levering kontrollere produkterne for fragtskader, det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede, inden der kvitteres for modtagelse. Selve emballagen og/eller pallen skal ikke brydes og/eller åbnes for kontrol af fragtskader.

 

9) Leveringstidspunkt

Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen. Produkter, der ikke er lagerførte, fremstilles specielt til dig efter de mål, du har ønsket. Derfor er leveringstidspunktet altid kun et ca.-tidspunkt. Indeholder din ordre både lagervarer og varer efter specialmål, vil din ordre blive leveret af to omgange. Lagervarer leveres indenfor 48 timer (hverdage) efter bestilling. Varer produceret efter specialmål leveres efterfølgende på det angivne tidpunkt. Såfremt levering sker senest 4 uger efter den i ordrebekræftelsen forventede leveringstid, vil leveringen være at betragte som rettidig, og køber kan således ikke påberåbe sig forsinkelse. Forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl samt forsinkelse fra underleverandørers side, kan ikke påberåbes af køber. Køber kan i alle tilfælde maksimalt kræve skadeserstatning svarende til det købte produkts værdi.

 

10) Fortrydelsesret

Fortrydelsesret ved køb af specialfremstillede varer.

Ved køb af varer online har en privatperson (forbruger) normalt 14 dages fortrydelsesret. Dette udgangspunkt fraviges i nærværende handelsbetingelser af følgende hensyn: Specialproducerede varer, der bestilles hos SparVinduer, er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov i henhold til de af køber angivne specifikationer og specialmål. For at sikre den billigst mulige produktionsgang (til gavn for køber) samt den kortest mulige leveringstid har SparVinduer etableret et højteknologisk og fuldautomatisk ordre- og produktionssystem, der sikrer, at produktionen af de bestilte produkter påbegyndes automatisk og straks efter, at køber har afgivet sin bestilling og gennemført betalingen. Købere af produkter hos SparVinduer accepterer af ovennævnte hensyn, at fortrydelsesretten begrænses til kun at gælde frem til tidspunktet for påbegyndelse af produktionen af den pågældende bestilling. Idet produktionen påbegyndes automatisk og straks ved bestilling, har køber reelt ingen fortrydelsesret.

 

Fortrydelsesret ved køb af lagervarer.

Den normale 14 dages fortrydelsesret for privatpersons køb af varer online - gælder kun produkter der lagerføres. Vi har udvidet den almindelige fortrydelesesret på lagervarer til 30 dage. Fortrydelsesretten løber fra den dag, varen modtages.

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid.

Den originale emballage kan være en væsentlig del af varens værdi, vi anbefaler derfor, at du sender den originale emballage med retur. Manglende original emballage medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor der ud fra en vurdering foretaget af SparVinduer ApS vil blive krediteret et beløb svarende til forringelsen.

Hvis du fortryder købet, og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret skal varerne være afsendt til: SparVinduer ApS, Bytoften 8, 5550 Langeskov, senest 30 dage efter vi har modtaget utvetydig erklæring om, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende.

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug forbeholder SparVinduer ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.

Du har selv ansvaret for at varen returneres til os i hel stand.

Ønsker du at gøre brug af din 30-dages fortrydelsesret, skal du give os meddelelse herom senest 30 dage efter den dag, hvor du har modtaget varen. Meddelelsen kan gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til sparvinduer@sparvinduer.dk, på telefon 70 20 18 87, eller ved personligt fremmøde hos Sparvinduer Bytoften 8, 5550 Langeskov. Du kan med fordel hente retur formular her (fortrydelsesskema) og sende den til os via mail til: sparvinduer@sparvinduer.dk.  

Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger. Eventuelle omkostninger SparVinduer ApS måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering vil blive modregnet i det beløb SparVinduer ApS krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til SparVinduer ApS.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med, eller til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Den eneste omkostning, du har, når du fortryder, er fragtomkostninger for at sende varen tilbage til os. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 

11) Reklamation og garanti

Er et købt produkt mod forventning behæftet med en fejl eller mangel, kan køber gøre mangelbeføjelser gældende (reklamere) i henhold til gældende dansk lovgivning. Når du handler på SparVinduer.dk, har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Alle reklamationer bedes altid ske via vores serviceformular på hjemmesiden sparvinduer.dk/serviceformular og være vedhæftet billeddokumentation. Synlige mangler og/eller skader ved det leverede skal meddeles inden monteringen og senest 24 timer efter, at leveringen har fundet sted. Fejl eller mangler, der måtte opstå efterfølgende inden for den almindelige reklamationsperiode, skal hurtigst muligt meddeles via ovennævnte serviceformular på hjemmesiden. I alle tilfælde er SparVinduer berettiget til at afhjælpe inden for rimelig tid, foretage ombytning eller tage de pågældende produkter retur. Ved berettiget reklamation kan SparVinduer vælge at udbedre skaden, erstatte med ny vare eller give dekort på varen. 
Såfremt SparVinduer leverer et nyt produkt, dækkes montageomkostninger ikke. På sikringsprodukter, maling og andre løsdele ydes der reklamationsret iht. Købeloven. På termoglas videregiver SparVinduer producentens garanti, som er 5 år. På vinduer og døre ydes der 5 års produktgaranti på træ og glas. Udover vores normale 5 års garanti i henhold til vores handelsbetingelser, tilbyder vi udvidet garanti på ekstra 5 år, så den samlede garantiperiode er 10 år på alle vores produkter i træ, træ-aluminium og PVC. Ovenstående er gældende på ordre, der er bestilt efter den 17. marts 2015 (dvs. ordre bestilt før den 17 marts 2015 er dækket af vores almindelige 5 års garanti). Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og aldrig i direkte sollys. 

Garanti og reklamationsretten omfatter ikke: Almindelig efterhjælp såsom justering af hængsler, rammer, finpudsning og smårifter i træet, udtræk fra knaster, opkogning eller bobler i malingen. Indtrængen af vand i bunden af indadgående døre mellem dørramme og dørtrin ved montering på udsatte steder eller ved specielle vind- og nedbørsforhold er ligeledes ikke omfattet af garantien og reklamationsretten. Der ydes ikke garanti for tæthed på indadgående dobbeltdøre, indadgående døre, der er monteret i gavl over stueplan, og udhusdøre med 1-punkts-lukke. Maling udføres iht. udfaldsbeskrivelsen, som kan rekvireres hos os. Der ydes ikke garanti på malingen.

Reklamationsretten og garantien bortfalder hvis: 

  1. umonterede varer ikke er opbevaret tørt og sikkert

  2. umalede produkter i fyrretræ. Her giver vi 2 års garanti (gældende pr. 15.01.2016).

  3. monteringen ikke er korrekt udført

    Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: SparVinduer ApS, Bytoften 8, 5550 Langeskov. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

12) Privatlivspolitik

Din databeskyttelse bliver taget alvorligt

Vi har vedtaget denne privatlivspolitik, som danner grundlag for vores behandling af dine persondata, samt fortæller dig om, hvordan vi behandler dine persondata.

Vi tager løbende stilling til, hvordan vi bedst muligt behandler dine data, og har især fokus på at dine grundrettigheder ikke påvirkes negativt. Derfor er vi særligt opmærksomme på risikoen for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme og datafortrolighed generelt.

Dataansvarlig og kontaktoplysninger

Sparvinduer ApS er dataansvarlig for følgende hjemmesider og webshops:

Sparvinduer.dk

Kontaktoplysninger:
SparVinduer ApS
Bytoften 8
5550 Langeskov
Tlf. 70 20 18 87
sparvinduer@sparvinduer.dk
CVR. 29 23 96 22 

Kontaktoplysninger på Databeskyttelsesansvarlig
Arnt Christensen
privacy@sparvinduer.dk

Databehandling sker på oplyst grundlag

Senest på tidspunktet for afgivelse af dine persondata vil vi oplyse dig om, hvilke data vi behandler om dig, og med hvilket formål, vi foretager behandlingen. Oplysningen vil enten ske via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor en række gængse dataindsamlinger og formål er beskrevet, eller i form af særskilte oplysninger til dig, herunder eventuelt med anmodning om accept fra dig til behandlingen.

Data vi behandler om dig

Vores behandling af dine persondata sker for at give en bedre service til dig og sikre kvaliteten for de produkter og tjenester, som vi udbyder til dig.

Data kan blive indsamlet og behandlet af os i forbindelse med følgende kontakt med os:

  • Brug af vores hjemmeside, herunder webshop uden samtidig køb
  • Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev
  • Køb via vores webshop herunder afgivelse af ordre og levering af varen
  • Henvendelser til kundeservice pr. telefon eller via vores hjemmeside
  • Konkurrencer, events og lign.

Data, som kan blive indsamlet og behandlet, omfatter:

  • Kontaktoplysninger fx navn, adresse, telefonnummer, mail
  • Ordredata, købshistorik, betalingsoplysninger
  • Samtykke til markedsføring, nyhedsbreve eller konkurrencer
  • Persondata, herunder kontaktoplysninger, i mails til vores medarbejdere
  • Brugeradfærd i forbindelse med brug af hjemmesiden, der indsamles via cookies

Formålet med behandling af dine persondata

Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål.

Sådanne formål kan indbefatte:

  • Behandling af dit køb og levering af vores ydelse (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
  • Drift og optimering af vores hjemmesiden (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
  • Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
  • Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
  • Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale fra os eller en af vores samarbejdspartner (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)

Udelukkende behandling af relevante data

Dine persondata vil udelukkende blive behandlet ud fra de ved indsamlingen oplyste formål, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik og de formål, som er oplistet ovenfor. Kun data som er nødvendige til opfyldelse af disse formål vil være relevante og vores behandling vil derfor begrænse sig til sådanne persondata.

Inden vi foretager behandling af dine persondata, foretager vi en konkret vurdering af, om det er muligt at begrænse mængden af persondata, som skal indsamles og behandles. Vi foretager derudover også en konkret vurdering af, om det er muligt at behandle dine persondata anonymiseret eller pseudonymiseret.

Udelukkende behandling af nødvendige data

Vores behandling af dine persondata vil kun omfatte de data, som er nødvendige at behandle i henhold til det/de oplyste formål, samt data som er nødvendige til opfyldelse af retlige- eller kontraktuelle forpligtelser.

Dine persondata vil løbende blive kontrolleret og opdateret

Persondata, som vi behandler om dig, vil blive kontrolleret og opdateret løbende, så vi sikrer, at den indhentede data ikke er urigtig eller vildledende.

Sker der relevante ændringer relateret til de persondata, vi har indhentet om dig, kan du henvende dig til vores kundeservice (privacy@sparvinduer.dk) for at få oplysningerne ændret.

For at sikre kvaliteten af dine data, har vi vedtaget interne regler og fastlagt procedurer for kontrol og opdatering af dine persondata.

Sletning af unødvendige persondata

Når formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata er opfyldt, vil oplysningerne blive slettet.

Vi opbevarer dine oplysninger indtil formålet ikke længere er til stede, og vi har vurderet et behov for følgende opbevaringsperioder:

  • Brug af en af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidig køb
  • Se afsnittet nedenfor om cookies, hvor du kan se de konkrete opbevaringsperioder.
  • Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev

Henvendelser pr. mail direkte til en af vores medarbejdere, eller som videresendes af en af vores samarbejdspartnere til en af vores medarbejder, og som vedrører Sparvinduer, slettes når formålet med opbevaringen ikke længere er til stede, hvilket vurderes konkret ud fra den enkelte mail i forhold til formålet med henvendelsen og indholdet af mailen, herunder om mailen falder ind under en af de øvrige kategorier oplistet i dette afsnit. Henvendelser pr. mail til en af vores medarbejdere, der ikke vedrører Sparvinduer, slettes efter underretning til afsender, hvis henvendelsen ikke giver medarbejderen anledning til at foretage sig yderligere.

Sparvinduer har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen.

Køb via webshop

Der henvises til handelsbetingelserne for vores webshop

Oprettelse af brugerprofil via vores webshop

Der henvises til handelsbetingelserne for webshoppen

Henvendelser til kundeservice

Sparvinduer har en generel slettepolitik, hvorefter medarbejderne skal slette eller anonymisere persondata, når der ikke længere er et formål med opbevaringen. Opbevaringsperioden kan afhænge af henvendelsens karakter, herunder om oplysningerne opbevares som led i en reklamationssag, anvendelse af en produktgaranti, eller på andet retligt eller kontraktmæssigt grundlag.

Konkurrencer, events og lign.

Vi opbevarer dine persondata indsamlet i forbindelse med konkurrencer, events og lign. så længe de er et formål med opbevaringen. Eksempelvis vil opbevaringsperioden for en konkurrence typisk være indtil vinderen er annonceret, og for events, indtil det er gennemført.

Udsendelse af nyhedsbreve og markedsføringsmateriale

Hvis du har samtykket i at modtage nyhedsbreve eller andet markedsføringsmateriale, vil vi opbevare dine oplysninger indtil du afmelder dig nyhedsbrevet eller modtagelsen af markedsføringsmateriale. Er der tale om fremsendelse af enkeltstående materiale, opbevarer vi dine oplyser indtil der ikke længere er et formål med opbevaringen, eller i henhold til det konkrete samtykke.

Indhentelse af samtykke inden databehandling eller behandling på andet lovligt grundlag

Vi behandler kun persondata om dig efter forud angivne formål. Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor du nedenfor kan finde grundlaget for en række forskellige behandlinger.

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Har du spørgsmål, eller ønsker du at trække dit samtykke tilbage, kan du henvende dig til privacy@sparvinduer.dk.

Vær opmærksom på, at hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage i forhold til oplysninger afgivet til os, vil vi ikke være i stand til at viderebehandle dine oplysninger, medmindre vi er retligt eller kontraktuelt forpligtet hertil.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine persondata på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Vi indhenter eksempelvis samtykke i følgende tilfælde:

  • Oprettelse af brugerprofiler via vores webshop
  • Deltagelse i konkurrencer, events og lign.

Andre grundlag end samtykke for vores behandling af dine oplysninger

Brug af vores hjemmeside, herunder webshop, uden samtidig køb

Du bliver bedt om at acceptere nærværende privatlivspolitik via pop-up på den pågældende side. Se også afsnittet nedenfor om cookies.

Henvendelser til os pr. mail, telefon eller pr. alm. brev

Her er grundlaget for behandlingen af dine persondata, at din henvendelse til os sker på dit eget initiativ. Hvis der sker indsamling af dine oplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du modtage en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitik.

Køb via webshop

Ved køb via vores webshop, hvor du oplyser kontaktoplysninger og betalingsoplysninger, uden samtidig oprettelse af en bruger, finder privatlivspolitikken i handelsbetingelserne for webshoppen anvendelse på din afgivelse af oplysninger, der sker for at kunne gennemføre købet.

Henvendelser til kundeservice

Pr. telefon: Her er grundlaget for behandlingen af dine persondata, at din henvendelse til os sker på dit eget initiativ. Hvis der sker indsamling af dine oplysninger i forbindelse med din henvendelse, vil du modtage en mail med henvisning til nærværende privatlivspolitik.

Beskyttelse af persondata

Vores behandling af persondata foregår efter regler vi internt har vedtaget. Reglerne indeholder instrukser og foranstaltninger, med det formål at beskytte dine persondata. Således vil vi behandle dine persondata på en måde, hvorved undgås at persondata bliver tilintetgjort, går tabt, bliver ændret, bliver offentliggjort uautoriseret, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dine persondata.

Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata, og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner. Vi kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn. For at undgå datatab tager vi løbende backup af vores datasæt. Vi beskytter også fortroligheden og autenciteten af dine data ved hjælp af kryptering.

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

Cookies

Som næsten alle andre hjemmesider anvender vi cookies for at få siden til at fungere og til at gøre den lettere for dig at bruge. Cookies hjælper os bl.a. med at få overblik over besøg, så vi løbende kan optimere og målrette hjemmesiderne og vores ydelser. Dermed kan vi give dig en bedre brugeroplevelse med mere relevant indhold.

Visse cookies indsamler følgende typer af oplysninger om dig, der efter omstændighederne kan udgøre persondata: Et unikt ID, tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

Denne indsamling foretages med hjemmel i databeskyttelsesforordningens (GDPR) artikel 6, stk. 1, litra f, da indsamlingen sker med henblik på at optimere hjemmesiderne til gavn for dig.

Se også afsnittet nedenfor om videregivelse af persondata og overførsel til modtagere i tredjelande.

Videregivelse af persondata

Vi videregiver kun dine persondata til offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det.

Herudover kan vi overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:

Eksterne IT-leverandører

Vores samarbejdsparter i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser, fx transport og levering, til dig på vegne af os

Leverandører af cookietjenester til hjemmesiderne. De nærmere formål med brugen af de enkelte cookies og videregivelse af persondata til tredjemand baseret på cookies fremgår af cookiepolitikken på vores hjemmeside.

Revisorer, advokater og andre rådgivere

Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer

Vi vil i visse tilfælde overføre dine persondata til modtagere uden for EU og EØS.

Dette sker i forbindelse med visse af vores anvendelse af cookietjenester på vores hjemmeside med formålet at drive og optimere hjemmesiderne. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i cookiepolitikken på den konkrete hjemmeside.

Derudover overfører vi efter omstændighederne oplysninger til visse leverandører eller underleverandører eller IT-serviceydelser uden for EU og EØS, når du handler via vores webshop. Du kan finde en liste over modtagere af persondata uden for EU og EØS samt grundlaget for overførslen i handelsbetingelserne for den konkrete webshop.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig. 
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os her privacy@sparvinduer.dk.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine persondata begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine persondata i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse persondata fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine persondata på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.